
 

 

 
                

    REPUBLIKA HRVATSKA 
OPĆINSKI GRAĐANSKI SUD U ZAGREBU 
      Ulica grada Vukovara 84 
        Posl. br.  Pn-887/2025-55 
 
 
 
 

U   I  M  E    R  E  P  U  B  L  I  K  E    H  R  V  A  T  S  K  E 
 

P  R  E  S  U  D  A 
 

 Općinski građanski sud u Zagrebu, po sucu toga suda, Nives Šimunović, kao 
sucu pojedincu, u pravnoj stvari tužitelja Kombinat produkcija d.o.o. za proizvodnju i 
usluge, OIB: 00757674752, Zagreb, Ilica 89, zastupanog po punomoćnici Zrinki 
Bojanić, odvjetnici u Zagrebu, protiv tuženika Nacional News Corporation d.o.o. za 
izdavaštvo, OIB: 76663423558 Zagreb, Maksimirska 120, zastupanog po punomoćnici 
Ivani Stigleitner Gotovac, odvjetnici u Zagrebu, radi naknade štete, nakon glavne i 
javne rasprave održane i zaključene dana 03. lipnja 2026. godine u prisutnosti 
punomoćnice tužitelja Zrinke Bojanić, odvjetnice, te zamjenice punomoćnika tuženika 
Lucije Lasić, odvjetničke vježbenice, dana 03. srpnja 2026. godine 
 
 

p  r  e  s  u  d  i  o   j  e 
 
 

I.  Nalaže se tuženiku Nacional News Corporation d.o.o. za izdavaštvo, OIB: 
76663423558 Zagreb, Maksimirska 120, isplatiti tužitelju Kombinat produkcija d.o.o. 
za proizvodnju i usluge, OIB: 00757674752, Zagreb, Ilica 89, iznos od 3.000,00 Eura, 
sa zateznim kamatama tekućim od dana 08. lipnja 2021. godine do isplate, po stopi 
koja se do 31. prosinca 2022.g. određuje za svako polugodište uvećanjem prosječne 
kamatne stope na stanje kredita odobrenih na razdoblje dulje od godine dana 
nefinancijskim trgovačkim društvima, izračunate za referentno razdoblje koje je 
prethodilo tekućem polugodištu uvećano za 3% poena, od 01. siječnja 2023.g. do 29. 
prosinca 2023.g. po stopi koja se određuje, za svako polugodište, uvećanjem kamatne 
stope koju je Europska središnja banka primijenila na svoje posljednje glavne operacije 
refinanciranja koje je obavila prije prvog kalendarskog dana tekućeg polugodišta za tri 
postotna poena, a od 30. prosinca 2023.g. do isplate, po stopi određenoj za svako 
polugodište, uvećanjem referentne stope za tri postotna poena, pri čemu se za prvo 
polugodište primjenjuje referentna stopa koja je na snazi na dan 1. siječnja, a za drugo 
polugodište referentna stopa koja je na snazi na dan 1. srpnja te godine, dok je 
referentna stopa kamatna stopa koju je Europska središnja banka primijenila na svoje 
posljednje glavne operacije refinanciranja ili granična kamatna stopa proizašla iz 
natječajnih postupaka za varijabilnu stopu za posljednje glavne operacije 
refinanciranja Europske središnje banke, sve u roku od 15 dana.  

 



  Posl. br.  Pn-887/2025-55       

 

 

2 

II. Odbija se tužbeni zahtjev u preostalom dijelu u iznosu od 3.640,10 Eura, te u 
dijelu zatraženih zateznih kamata za razdoblje od 04. svibnja 2021.g. do 07. lipnja 
2021.g., kao neosnovan. 

Obrazloženje  
 

1. U tužbi se navodi da je na naslovnici tiskanog izdanja tjednika "Nacional" 
dana 04. svibnja 2021.g. objavljen naslov: "Obiteljski kombinat Goran Milić, otac 
glasnogovornika Plenkovićeve vlade, u sukobu interesa ubire milijune s HRT-a preko 
kombinat produkcije", te na str. 40 – 43 tekst pod naslovom "Obiteljski kombinat na 
Prisavlju: Otac glasnogovornika Vlade ubire milijune od HRT-a". Navodi se da je autor 
članka Zrinka Vrabec – Mojzeš i da je isti članak objavljen i u web izdanju  dana 09. 
svibnja 2021.g. Tužitelj navodi da su, osim naslova, neistiniti i slijedeći navodi: da je 
na sjednici Programskog vijeća stavio u središte interesa sukob interesa  zbog 
angažmana tužitelja, da je tužitelj dobio šest izravnih poziva od ukupno 38 upućenih, 
da je za dokumentarnu seriju "What s up America" plaćeno 227.802 kune po epizodi, 
odnosno 1.389.000 za cijeli projekt, da je tužitelj u sukobu interesa i zato jer je taj 
projekt režirala i koscenaristički potpisala Sara Hribar, kći bivšeg ravnatelja HAVC-a 
Hrvoja Hribara, dok je njena majka Tanja Kirhmajer bila članica komisija koja je 
razmatrala prijavu serijala na javni poziv, da u izravni pozivi problematični, da bode oči 
da Goran Milić tako često dobiva projekte na natječajima, da je pitanje je li trebalo 
revidirati troškove snimanja i realizacije tog projekta radi otkazanih putovanja usred 
pandemije, da zaposlenici unutar HRT-a ne znaju imena ljudi u sastavu povjerenstva. 
Tužitelj navodi da je neistinitim navodima i konstrukcijama spornog teksta, tužitelju 
nanesena velika i nepopravljiva šteta, te da je autorica članka zlonamjerno i uvredljivo 
i iznijela čitav niz neistinitih i poluistinitih informacija kojima tužitelja portretira kao oruđe 
za izvlačenje novca za gosp. Gorana Milića i to novca koji je plod namještanja od 
strane njegove supruge i sina. Na taj način je počinjena tužitelju nemjerljiva šteta 
teškom i trajnom povredom prava na ugled – profesionalnu čast i dostojanstvo, te 
pravo na dobar glas, u smislu čl. 35. Ustava RH, čl. 7. Zakona o medijima i čl.19 
Zakona o obveznim odnosima (NN 35/05,41/08, 125/11, 78/15, 29/18). Tužitelj navodi 
da je tražio ispravak informacija, ali da tuženik ispravak nije nikada objavio. Tužitelj 
navodi da su predmetni članci naišli na veliki interes javnosti, da ih je javnost uzela kao 
dokazane, a na članak se osvrnuo čak i predsjednik Republike Hrvatske Zoran 
Milanović, navodeći da je HRT postao obiteljsko politički kombinat, čime je izravno 
prozvao tužitelja. Tužitelj naglašava da autorica niti bilo koji drugi zaposlenik tuženika 
nije kontaktirao nikoga iz tvrtke tužitelja, kako bi provjerili neku od niza neistinitih 
informacija.  

2.Tužitelj traži donošenje presude kojom će se naložiti tuženiku da isplati 
tužitelju s osnova naknade neimovinske štete iznos od 6.636,14 eura, sa zateznim 
kamatama tekućim od dana 05. svibnja 2021.g. do isplate. Da trajno ukloni članak 
objavljen 09. svibnju 2021.g. u web izdanju  i da naknadi tužitelju parnične troškove, 
sa zateznim kamatama tekućim od presuđenja do isplate.  

3. U odgovoru na tužbu tuženik osporava tužbeni zahtjev u njegovoj osnovi i 
visini. Navodi da je nesporno da je objavljen predmetni članak i da je tuženik nakladnik 
tjednika "Nacional", kao i činjenica da je tužitelj podnio zahtjev za objavu ispravka 
informacija, na koji zahtjev je tuženik odgovorio dopisom – obavijesti od dana 25. 
svibnja 2021.g. Tuženik navodi da tužiteljev zahtjev za objavu ispravka nije 
udovoljavao uvjetima i pretpostavkama propisanim odredbama Zakona o medijima jer 
je bio nerazmjerno duži od informacije u kojoj su navodi radi kojih se ispravak traži 
odnosno od dijela informacije na koje se neposredno odnosi, radi čega je glavni 



  Posl. br.  Pn-887/2025-55       

 

 

3 

urednik Berislav Jelinić opravdano odbio tužitelj zahtjev. Tuženik navodi da predmetni 
članak problematizira poslovanje Hrvatske radi televizije i s tim u vezi trošenje javnog 
novca i postupak dodjele financijskih sredstava za projekte, krez javne natječaje, 
odnosno kroz izravne javne pozive. Tvrdi da postoji opravdani interes javnosti za 
objavom članka  i da se kritički propituje postojanje eventualnog sukoba interesa, koji 
se ogleda u tome da je supruga Gorana Milića, urednica na HRT-u, a sin je 
glasnogovornik Vlade RH što su općepoznate činjenice. Tuženik navodi da se citirane 
informacije ni na koji način ne mogu dovesti  u vezu s tužiteljem, a kamoli s postojanjem 
kakve štete. Tuženik navodi da tužitelj nije dokazao  da mu je nastala šteta, niti u čemu 
se sastoji povreda, te naglašava da svako ograničenje slobode izražavanja mora biti 
razmjerno legitimnom cilju. Tuženik tvrdi da tužitelj ničim ne dokazuje da u ovom 
slučaju postoji potreba za ograničavanjem slobode izražavanja niti koji bi to legitimni 
cilj bio radi kojeg bi trebalo ograničiti slobodu izražavanja i dosuditi traženi iznos 
naknade štete. Navodi da sloboda izražavanja može biti ograničena samo ako je to 
nužno u demokratskom društvu,  pri čemu se provodi test nužnosti. Predlaže odbiti 
tužbeni zahtjev i naknaditi tuženiku parnični trošak s pripadajućim zateznim kamatama. 

4. Presudom ovog suda od dana 28. ožujka 2024.g. dosuđena je tužitelju 
naknada štete u iznosu od 6.640,10 eura, sa zateznim kamatama tekućim od 
04.05.2021.g. do isplate, naloženo je trajno uklanjanje članka s web stranice i naloženo 
tuženiku naknaditi tužitelju parnični trošak sa zateznim kamatama. 

5. Protiv prvostupanjske presude tuženik je podnio pravodobnu žalbu (list 632- 
643 spisa) zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, bitnih povreda 
odredbi parničnog postupka i pogrešne primjene materijalnog prava. 

6. Odlučujući o žalbi tuženika, Županijski sud u Zagrebu je rješenjem poslovni 
broj Gž-5772/2024-2 od 08. travnja 2025.g. ukinuo prvostupanjsku presudu i predmet 
vratio ovome sudu na ponovno suđenje, pred drugim sucem pojedincem. U 
obrazloženju se navodi, između ostalog, da će sud provesti test razmjernosti 
primjenom već ustaljenih kriterija tog testa i tako ukloniti nedostatke te donijeti novu 
zakonitu odluku. 

7. Tijekom cjelokupnog postupka provedeni su dokazi pregledom spornog 
članka, zahtjeva za ispravak objavljenih informacija, saslušanjem svjedoka Zrinke 
Vrabec Mojzeš, Nikole Bekete, Gorana Milića, Sandre Basso, Berislava Jelinića, 
saslušanjem Vesne Banović kao zakonske zastupnice tužitelja  

8. Nakon provedenih dokaza i ocjene svakog dokaza zasebno i svih dokaza 
zajedno i na temelju rezultata cjelokupnog postupka, sud nalazi da je tužbeni zahtjev 
djelomično osnovan. 

9. U ovoj pravnoj stvari nije sporno da je tuženik nakladnik tjednika "Nacional" i 
da je dana  04. svibnja 2021.g. u tiskanom izdanju objavio članak "Obiteljski "Kombinat" 
na Prisavlju: otac glasnogovornika Plenkovićeve vlade u sukobu interesa ubire milijune 
s HRT-a preko Kombinat produkcije", dok je dana 09. svibnja 2021.g. isti članak 
objavljen i u internetskom izdanju na stranici.  

10. Nije sporno da je tužitelj zatražio ispravak objavljene informacije i da je 
glavni urednik tuženika odgovorio dopisom dana 25. svibnja 2021.g. kojim je odbio 
zahtjev tužitelja navodeći da ne udovoljava uvjetima i pretpostavkama propisanim 
Zakonom o medijima, odnosno da je nerazmjerno duži od informacije u kojoj su navodi 
radi kojih se traži ispravak odnosno od dijela informacije na koju se neposredno odnosi.  

11. Sporno je pitanje je li tužitelj kao pravna osoba pretrpio neimovinsku štetu, 
a ukoliko jest, postoji li odgovornost tuženika za naknadu štete ili su pak ispunjene 
pretpostavke za ekskulpaciju nakladnika, propisane Zakonom o medijima. 

12. Radi utvrđivanja spornih činjenica, provedeni su naprijed navedeni dokazi. 



  Posl. br.  Pn-887/2025-55       

 

 

4 

13. Pregledom spornog članka utvrđeno je, u bitnome, da se tužitelj spominje 
kao produkcijska kuća preko koje Goran Milić ubire milijune,  da se tužitelj nalazi u 
višestrukom sukobu interesa, da je tužitelj bio u središtu pozornosti na sjednici 
programskog vijeća radi sukoba interesa u vezi emisije "What's up America" 

14. Pregledom zahtjeva za ispravak informacije utvrđeno je da je dana 10. 
svibnja 2021.g. tužitelj tražio od glavnog urednika ispravak netočnih informacija 

15. Pregledan je odgovor glavnog urednika tuženika, tj. Obavijest  u kojem 
glavni urednik navodi da je traženi ispravak nerazmjerno duži od informacije u kojoj su 
navodi radi kojih se ispravak traži. 

 16. Iz iskaza svjedokinje Zrinke Vrabec Mojseš proizlazi da nije kontaktirala 
aktere članka, Sandru Basso niti Gorana Milića. Izjavila je da nije pogledala sjednicu 
programskog vijeća, već dokument o toj sjednici, te je navela da na sjednici vijeća nije 
spomenut Goran Milić niti serija What's up America. Svjedokinja je navela da postoji 
sukob interesa između Ane Milić i tužitelja i Gorana Milića te obrazlaže da je Ana Milić 
zaposlena na HRT-u bez kvalifikacija, nakon što je došla iz BiH-a, a da Goran Milić 
kao njezin suprug dobiva sve priloge i to vanjsku produkciju, dok je istovremeno i otac 
glasnogovornika Vlade. Naglašava da postoje mnogi mladi ljudi koji bi radili bolje od 
njega. Navela je da nije pisala o Sanji Hribar, odnosno da je u tom dijelu, uredništvo 
preuredilo njezin tekst. Naglasila je da je Goran Milić politički podoban, a sam projekt 
je rađen u vrijeme pandemije Covid19 i kao takav je netransparentan. Izjavila je da je 
tema članka netransparentno trošenje javnog novca i direktiva o trošenju 11 do 15% 
troškova na tzv. nezavisnu produkciju. Objašnjava da se uvijek radi o istim 
''nezavisnim'' producentskim kućama koje uvijek rade za HRT, a tužitelj je samo jedna 
od takvih producentskih kuća, pa se na taj način onemogućuje ostalim producentima 
sudjelovati u tome. Navela je da su njezini izvori informacija bili dokumenti sa sjednice 
programskog vijeća HRT-a, upiti koje je poslala upravi HRT-a, Baketi, Matuli i ostalim 
zaposlenicima HRT-a koji ne mogu javno nastupiti zbog moguće odmazde.  

17. Svjedok Goran Milić je izjavio da je do suradnje s tužiteljem došlo u siječnju 
ili veljači 2020. godine. Naveo je da je ranije radio reportažu o Cubi i da urednik 
dokumentarnog programa nije bio zadovoljan produkcijom, jer da producent iz Artesa 
nema adekvatnu opremu ni iskustvo te mu je preporučio da nađe drugog producenta. 
Naveo je da je tada počeo tražiti producente gledajući popis s obzirom da je 2011. 
godine bio otišao iz Hrvatske radi mirovine i nije poznavao lokalnu produkcijsku 
ponudu. Naveo je da je gledao emisiju o konjima koja se prikazivala na HRT-u i koja 
je imala odličnu fotografiju, sliku kamere i vrhunsku montažu, a radilo se o produkciji 
tužitelja te je tako stupio u kontakt sa Sandrom Basso koja ima dugogodišnje iskustvo 
u radu, odlično poznaje engleski jezik i ima iskustvo rada u Americi, kao filmski i 
televizijski producent, pa je smatrao da je radi toga idealna da bude producent serijala 
o Americi. Osim toga, naveo je da je Sandra poznavala i proceduru ispunjavanja 
pitanja za natječaj, a radilo se o složenoj proceduri. Svjedok je izjavio da prije toga nije 
nikada čuo za osobe iz tvrtke tužitelja. Naveo je da njegova žena ni na koji način bila 
involvirana oko dobivanja projekta, a naglašava da smatra, ako bi njegov sin Marko 
intervenirao za njega u pogledu programa, da bi to bio poraz za obitelj i da bi bilo 
užasno da se takvo nešto dogodilo. Naveo je da je tužitelj u vezi ovih članaka imao 
pitanja od strane potencijalnih suradnika koji su tražili od tužitelja da se očituje jesu li 
riješili problem s Nacionalom, a također i da je izjava predsjednika Zorana Milanovića 
koji je spominjao obiteljski kombinat u obitelji Milić imala negativan odraz na suradnju 
i ugled svjedoka, kao i tužitelja i nećkanje oko daljnje suradnje.  

18. Svjedokinja Sandra Basso je navela da ju je 2020. godine kontaktirao Goran 
Milić koji je trebao producenta sa iskustvom iz SAD-a, jer je planirao napraviti seriju o 



  Posl. br.  Pn-887/2025-55       

 

 

5 

trenutnoj situaciji u SAD-u prije izbora 2020. godine. Navela je da su se sastali, da su 
profesionalno kliknuli i potom se tužitelj prijavio na javni poziv HRT-a, čije povjerenstvo 
je pokazalo zanimanje za seriju nakon prikupljenog materijala.  Navela je da je Anu 
Milić upoznala nakon što je serija snimljena i da ona ni na koji način nije utjecala na 
snimanje ove serije. Navela je da je u uvodu prve epizode detaljno objasnila na koji 
način je serija snimana, a da je tjedan dana prije njihove serije emitirana serija BBC-a 
sa Sir. Davidom Attenborough koji je na isti način kao i tužitelj putem ZOOM-a snimao 
i radio svoju emisiju Perfect Planet, radi uvjeta Corona virusa.  

19. Saslušan je Berislav Jelinić, tadašnji zakonski zastupnik, suvlasnik i glavni 
urednik, a sada glavni urednik tuženika i naveo je da je autorica članka prije pisanja i 
objave članka kontaktirala više izvora kod kojih je i dobila prve informacije te da su 
upravo izvori primijetili da se radi o sukobu interesa u kojoj je obitelj Milić. Naveo je da 
je pročitao tekst i revidirao ga prije objave, vodeći računa da sve napisano bude 
branjivo na sudu. Tvrdi da je sukus teksta bio sukob interesa obitelji Milić čiji su se 
članovi rasporedili na važnim pozicijama u hrvatskom društvu. Tvrdi da je tužitelj bio 
sporedan u ovom tekstu, a fokus pisanja bio je na radu HRT-a kao javne televizije i na 
sukobu interesa obitelji Milić. Naveo je da su njihovi izvori upozoravali da je HRT veći 
broj izravnih poziva upućivao tužitelju što je bilo neobično pa su na taj način ukazali na 
potencijalno privilegiran položaj tvrtke tužitelja. Također navodi da su ih izvori 
upozoravali na snažan utjecaj Ane Milić tadašnje urednice na HRT-u i njihovog sina 
koji je glasnogovornik vlade, te su smatrali da Goran Milić ne bi dobio takve projekcije 
da nije bilo utjecaja članova njegove obitelji. Navodi da je u trenutku objave imao 
razloga vjerovati da se radi o točnim informacijama.  

20. Iz iskaza svjedoka Nikole Bakete proizlazi da je bio član programskog vijeća 
HRT-a u dva mandata u razdoblju od 2017. do 2025. godine i da je točno da je na 
traženje novinarke Zrinke Vrabec Mojzeš dao izjave o pojedinim pitanjima u svibnju 
2021. godine koje izjave su objavljene unutar članka koji je objavljen u Nacionalu. 
Naveo je da su njegove izjave točno prenesene i autentične. Iskazivao je o sjednici 
programskog vijeća koja je bila predmet pisanja u spornom tekstu te je naveo da na 
toj sjednici nije bio spomenut izravno tužitelj niti je on izravno spomenuo tužitelja 
prilikom razgovora s novinarkom, već su razgovarali o emisiji What's up America i o 
problemu izravnih poziva koji su se ticali većeg broja produkcijskih kuća pa između 
ostalog i tužitelja.  

21. Saslušana je zakonska zastupnica tužitelja Vesna Banović koja se u cijelosti 
složila s iskazom Sandre Basso. Navela je da je poslušala cijelu sjednicu vijeća HRT-
a i da na sjednici nije bilo govora o tužitelju, niti o angažmanu Gorana Milića, niti o 
Budžetu za seriju What's up America. Navodi da se to može jednostavno utvrditi, jer je 
sjednica javno dostupna na Youtube-u, pa je autorica članka mogla i sama 
profesionalno provjeriti, prije nego što napiše lažne tvrdnje u samom tekstu i u naslovu 
teksta gdje je napisala da je to ''u središtu pozornosti sjednice''. Navela je da je tvrtka 
tužitelja osnovana 2013. godine i da od tada posluje s HRT-om, a Gorana Milića je 
upoznala 2020. godine, baš zbog snimanja ove serije. Navela je da je Anu Milić prvi 
put vidjela tijekom snimanja serije, dok sina Gorana Milića nije nikada vidjela. 
Napomenula je da je navod o Sanji Hribar također lažna informacija, jer majka Sanje 
Hribar uopće nije bila u povjerenstvu, što je javno dostupna informacija. U pogledu 
prihoda tvrtke navodi da se također radi o javnim informacijama i da je prosjek prihoda 
tvrtke na bazi četiri godine od 2016. do 2020. godine bio oko 700.000,00 kn godišnje, 
dakle, znatno manje od milijuna, s time da je prihod Gorana Milića bio 35.000,00 kn po 
epizodi, kojih je bilo pet. Što se tiče štete koja je nastala tužitelju, zakonska zastupnica 
tužitelja objašnjava da čim se upiše naziv tužitelja u Google tražilicu da je odmah 



  Posl. br.  Pn-887/2025-55       

 

 

6 

naznačeno da je riječ o ''obiteljskom kombinatu na Prisavlju'' što je jako štetno za bilo 
kakvo poslovanje tužitelja. Navodi da bi i ona sama odustala od bilo kakve suradnje sa 
tvrtkom o kojoj su takvi komentari, radi bojazni od nepoštenog poslovanja. Osim toga, 
navodi da su je snimatelji pitali o tekstu koji je objavljen u Nacionalu radi jasne sumnje 
u poštenje tužitelja, a osim toga da i sam predsjednik države Milanović vrlo rado 
spominje tužitelja u negativnom kontekstu i dandanas. Zakonska zastupnica tužitelja 
kategorički tvrdi da je nitko od tuženika nisu pokušali kontaktirati prije objavljivanja 
teksta, na bilo koji način, niti elektronski, niti telefonom, niti bilo kako drugačije. Navela 
je da je i njezina obitelj imala neugodnosti zbog ovog teksta, jer su joj roditelji ugledni 
građani iz Omiša koji su se morali opravdavati pred brojnim osobama zbog 
neugodnosti koje je tekst prouzročio.  

21. Iskazi svjedoka su uglavnom prihvaćeni, osim u dijelu u kojem autorica 
članka i Berislav Jelinić navode da su informacije provjerili od strane više izvora, jer ne 
navode konkretne podatke o potrošnji tužitelja, niti o sjednici programskog vijeća, što 
upućuje da nisu u potpunosti provjerili informacije o kojima su pisali a koje se odnose 
na tužitelja. 

22. Iskaz zakonske zastupnice tužitelja je u cijelosti prihvaćen, jer je iskazivala 
uvjerljivo, decidirano i jasno, obrazlažući okolnosti slučaja, te naglašavajući kako se 
na tužitelja, odrazila objava spornog članka, u kojem se  tužitelj, spominje u 
negativnom kontekstu. 

23. Nije točan navod tuženika da predmetni članak problematizira poslovanje 
Hrvatske radiotelevizije, a ne tužitelja, jer je već iz naslova članka (koji je, uzgred 
rečeno, objavljen na naslovnici tjednika "Nacional") vidljivo da je tekst članka usmjeren 
upravo prema tužitelju – tvrtki "Kombinat produkcija" d.o.o. Tužitelja se prikazuje kao 
oruđe za izvlačenje novca za Gorana Milića, uslijed namještanja poslova od strane 
njegove supruge Ane Milić, urednice na Hrvatskoj radio televiziji i pod utjecajem 
njegovog sina, koji je glasnogovornik "Plenkovićeve" vlade. Informacije koje su iznijete 
u članku terete tužitelja za brojne malverzacije na Hrvatskoj radioteleviziji prilikom 
dobivanja poslova i financiranja pojedinih projekata.  

24. Dakle, iako doista dijelom problematizira poslovanje Hrvatske radiotelevizije 
(dalje :HRT-a), članak se, osim toga, referira na tvrtku tužitelja, dovodeći u pitanje 
transparentnost i zakonitost u radu tužitelja, naročito pri javljaju na pozive i natječaje i 
pri odobravanju projekata. Uočeno je da je u članku navedeno više neprovjerenih i 
netočnih informacija, koje se tiču tužitelja, kao npr. slijedeće informacije: 

- da je u središtu pozornosti sjednice programskog vijeća HRT-a bio višestruki 
sukob interesa i to zbog angažmana tvrtke tužitelja  

- da je serija "What's up America" plaćena 1.389.000,00 kuna,  
- da je pitanje je li trebalo revidirati troškove snimanja i realizacije tog projekta 

zbog otkazanih putovanja uslijed pandemije.  
Treba navesti da na sjednici programskog vijeća od 26.04.2021.g. koju tuženik 
spominje uopće nije bio spomenut tužitelj, niti Goran Milić niti serijal "What's up 
America". Također se navodi da se nije vršila provjera stvarnih troškova koji su nastali 
angažiranjem snimateljske ekipe u Americi, a tužitelj je izjavio da bi dostavio tuženiku 
troškovnik snimanja serijala, da je to tuženik tražio, pa bi bilo razvidno točno koliko je 
što koštalo u pogledu spomenutog serijala. Osim toga što se tiče revidiranja troškova 
snimanja i realizacije tog projekta zbog otkazanih putovanja radi pandemije, treba 
navesti da je i sam Nikola Baketa koji je bio izvor informacija tuženiku, naveo da su svi 
mogli vidjeti u kojem formatu je snimano, tako da HRT nije doveden u zabludu oko 
toga gdje je i na koji način serijal sniman. Iako tuženik navodi da članak problematizira 
i kritički propituje postojanje eventualnog sukoba interesa, čitajući članak stječe se 



  Posl. br.  Pn-887/2025-55       

 

 

7 

dojam o tome da je sukob interesa u konkretnoj stvari koja se tiče tužitelja, utvrđena i 
dokazana činjenica.  
 25. Treba naglasiti da se tuženik, odnosno autorica članka prije objave članka 
nije obratila tužitelju, odnosno direktorici Vesni Banović niti producentici serije What's 
up Americi, Sandri Basso, već je tuženik na temelju neprovjerenih informacija objavio 
priču o ''obiteljskom kombinatu'', malverzacijama u koje je tužitelj uključen i ubiranju 
milijuna s HRT-a.  

26. Po stavu ovog suda od važnosti je okolnost da prije pisanja i objave teksta 
autorica članka nije kontaktirala aktere koje spominje u tekstu, a spominje ih u vrlo 
negativnom kontekstu. Kao opravdanje je navela da oni nisu bili tema teksta. Treba 
navesti da, iako možda tvrtka tužitelja nije bila glavna tema o kojoj je htjela pisati, 
tužitelj je takvim načinom pisanja značajno pogođen, jer ga se povezalo sa sukobom 
interesa, korištenjem privilegija i netransparentnim poslovanjem.   

27. Osim toga, prilikom saslušanja autorica članka je izjavila da ne zna jesu li 
snimke sjednice vijeće HRT-a javno dostupne, a navela je da Goran Milić i serija 
What's up America nisu spomenuti na sjednici vijeća. Uz to, na određena relevantna 
pitanja koja se tiču prihoda i prometa tužitelja, broja producentskih kuća s kojima je 
HRT surađivao 2019. i 2020. godine, svjedokinja je navela da ne zna odgovor, pa se 
nameće zaključak da se prije objave članka u kojem je diskreditirala poslovanje 
tužitelja, nije u dovoljnoj mjeri informirala, odnosno provjerila točnost i istinitost 
informacija o kojima piše, a koja se tiču tužitelja.    
 28. Prema rezultatima svih provedenih dokaza, utvrđeno je da su informacije 
koje je tuženik objavio o tužitelju, objektivno podobne prouzročiti neimovinsku štetu 
tužitelju, jer ukazuju na neprofesionalno i nepravilno poslovanje tužitelja. Neovisno o 
tome što tuženik tvrdi da tužitelj nije bio u fokusu pisanja, tužitelj je objavom 
predmetnog članka involviran u priču o sukobu interesa, korištenju privilegiranog 
položaja i netransparentnom trošenju javnog novca. 

29. S obzirom na navedeno, objava takvih informacija utjecala je na poslovni 
ugled i kredibilitet tužitelja, koji kao tvrtka posluje od 2013.g., te je i prethodno poslovala 
s HRT-om. To je očigledno i iz tvrdnje zakonske zastupnice tužitelja da su se nakon 
objave informacija neki poslovni partneri prestali javljati, (naročito strane tvrtke) te da 
je smanjena ili čak prekinuta  suradnja s nekim dugogodišnjim poslovnim partnerima 
tužitelja.  
 30. Prihvaćeni su navodi zakonskog zastupnika tužitelja da je teško prihvatila i 
proživjela objavu spornih informacija, jer se radi o netočnim informacijama, 
diskreditirajućim i tegobnim za njezinu tvrtku. 

31. S obzirom na objavljene informacije, prosječan čitatelj nedvojbeno zauzima 
negativan stav o tužitelju, a kako je članak i dalje dostupan na internetu, to je tužitelj i 
dalje u određenom gubitku, kako u pogledu daljnjeg narušavanja ugleda, tako i u 
pogledu gubitka eventualnih novih poslova. Tužitelju je kao pravnoj osobi, objavom 
takvih informacija, povrijeđeno pravo osobnosti i to pravo na ugled, dobar glas, čast, 
ime, tvrtku, kako to predviđa čl. 19. st. 3. ZOO-a. 
 32. Prema odredbi čl. 21. st. 1. Zakona o medijima (NN 59/04, 84/11, 81/13), 
nakladnik koji informacijom objavljenom u mediju, prouzroči drugome štetu, dužan ju 
je naknaditi, izuzev u slučajevima propisanim ovim zakonom. Sukladno čl. 22. Zakona 
o medijima, nematerijalna šteta se u pravilu nadoknađuje objavljivanjem ispravka 
informacije i isprikom nakladnika, te isplatom naknade po općim propisima obveznog 
prava.  



  Posl. br.  Pn-887/2025-55       

 

 

8 

 33. Tuženik odnosno glavni urednik tuženika  je u ovom slučaju odbio objaviti 
ispravak objavljene informacije, a da je objavio ispravak, šteta bi bila barem donekle 
smanjena. 

34. U ovom slučaju tuženik nije dokazao da je poduzeo potrebne mjere i radnje 
za provjeru točnosti informacija, jer autor članka (ni netko drugi iz uredništva) nije 
provjerio istinitost informacija kod zakonskog zastupnika tužitelja, te nije stupio u 
kontakt s njim bilo usmenim ili pismenim putem, pa proizlazi da tuženik nije postupao 
u dobroj vjeri. 

35. Tužitelj potražuje naknadu neimovinske štete i svoj zahtjev temelji na 
odredbi čl. 21. Zakona o medijima i čl. 1100. Zakona o obveznim odnosima. Prije svega 
se navodi da odredbe Zakona o medijima i ZOO/05 treba tumačiti i primjenjivati 
sukladno Konvenciji za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (dalje: Konvencija), 
postojećoj praksi Europskog suda za ljudska prava i praksi Ustavnog suda Republike 
Hrvatske. Naime, u konkretnom slučaju se radi o konkurenciji dvaju ljudskih prava – 
prava na slobodu izražavanja zaštićenu čl. 10. Konvencije i čl. 38. ustava Republike 
Hrvatske i prava na poštivanje privatnog života, kroz koje se štiti i pravo na ugled i čast, 
zajamčenog čl. 8. Konvencije i čl. 35. Ustava Republike Hrvatske. 

36. Prema čl. 10. st. 2. Konvencije, ograničenje slobode izražavanja dopušteno 
je samo ako su kumulativno ispunjena tri uvjeta: 

- da je ograničenje propisano zakonom (načelo legaliteta) 
- da je ograničenje propisano radi zaštite legitimnog cilja (načelo legitimiteta) 
- da je ograničenje neophodno u demokratskom društvu (načelo nužnosti, 

uključujući razmjernosti). 
37. Odredbom čl. 3. st. 3. Zakona o medijima, propisano je da je slobodu medija 

dopušteno ograničiti samo kada je i koliko je to nužno u demokratskom društvu radi, 
između ostalog, zaštite ugleda i prava drugih. S druge pak strane, čl. 7. st. 1. Zakona 
o medijima, propisuje da svaka osoba ima pravo na zaštitu privatnosti, dostojanstva, 
ugleda i časti. Stoga je potrebno da sud pred kojim se vodi postupak kojim tužitelj traži 
ograničenje nečije slobode izražavanja, provede test nužnosti i utvrdi je li ograničenje 
slobode izražavanja prijeko društveno potrebno, je li ono razmjerno legitimnom cilju, te 
da za to ograničenje navede relevantne i dostatne razloge.  

38. Spomenuta sloboda medija uvjetovana je i postupanjem novinara u dobroj 
vjeri, u skladu s novinarskom etikom, što znači da ta sloboda ne smije prekoračiti 
određene granice, posebno kada se tiču zaštite ugleda i prava drugih.  

39. U ovom slučaju, nakon provedenog testa razmjernosti, sud je utvrdio da se 
radi o povredi prava na ugled i poslovanje tužitelja, koje opravdava dosuđivanje 
naknade.  

40. Odlučujući o visini naknade neimovinske štete, sud je vodio računa  o 
stupnju odgovornosti nakladnika, značenju povrijeđenog dobra, jakosti pretrpljene boli, 
cilju koji se naknadom želi postići, te o nakladi, odnosno broju čitatelja koji su mogli 
saznati za ovu informaciju. Također i o utjecaju tzv. odvraćajućeg učinka. 

41. Tuženik je predmetne članke objavio u tiskanom i elektronskom izdanju, pa 
su postali dostupni velikom broju čitatelja. 

42. Radi svih iznesenih navoda, dosuđen je tužitelju iznos od 3.000,00 Eura, s 
osnova naknade neimovinske štete zbog duševnih boli radi povrede ugleda, časti, 
dobrog glasa, imena tvrtke, smatrajući da će se time ostvariti svrha naknade štete, dok 
je u preostalom iznosu od 3.640,10 Eura, tužbeni zahtjev odbijen kao neosnovan. 

43. Zakonske zatezne kamate teku od dana podnošenja tužbe, dakle od 08. 
lipnja 2021. godine do isplate, po stopi koja se do 31. prosinca 2022.g.  određuje za 
svako polugodište uvećanjem prosječne kamatne stope na stanje kredita odobrenih 



  Posl. br.  Pn-887/2025-55       

 

 

9 

na razdoblje dulje od godine dana nefinancijskim trgovačkim društvima, izračunate za 
referentno razdoblje koje je prethodilo tekućem polugodištu uvećano za 3% poena, od 
01. siječnja 2023.g. do 29. prosinca 2023.g.  po stopi koja se određuje, za svako 
polugodište, uvećanjem kamatne stope koju je Europska središnja banka primijenila 
na svoje posljednje glavne operacije refinanciranja koje je obavila prije prvog 
kalendarskog dana tekućeg polugodišta za tri postotna poena, a od 30. prosinca 
2023.g. do isplate, po stopi određenoj za svako polugodište, uvećanjem referentne 
stope za tri postotna poena, pri čemu se za prvo polugodište primjenjuje referentna 
stopa koja je na snazi na dan 1. siječnja, a za drugo polugodište referentna stopa koja 
je na snazi na dan 1. srpnja te godine, dok je referentna stopa kamatna stopa koju je 
Europska središnja banka primijenila na svoje posljednje glavne operacije 
refinanciranja ili granična kamatna stopa proizašla iz natječajnih postupaka za 
varijabilnu stopu za posljednje glavne operacije refinanciranja Europske središnje 
banke.  

44. Stoga je odbijen zahtjev za isplatom zateznih kamata za razdoblje od 04. 
svibnja 2021.g. do 07. svibnja 2021.g. kao neosnovan. 

45. Naime, čl.1103. Zakona o obveznim odnosima, propisuje da obveza 
pravične novčane naknade dospijeva danom podnošenja pisanog zahtjeva ili tužbe, 
osim ako je šteta nastala nakon toga. 

46. Odluka o parničnom trošku uslijediti će u posebnom rješenju. 
 

U Zagrebu, dana 03. srpnja 2026. godine 
 
         Sudac 
         Nives Šimunović  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
POUKA O PRAVNOM LIJEKU 
Protiv ove presude nezadovoljna stranka ima pravo žalbe u roku od 15 dana od dana 
objave iste. Žalba se podnosi pismeno u 4 primjerka, putem ovoga suda. O žalbi 
odlučuje  Županijski sud u Zagrebu. 
 
DNA 
1. Pun. tužitelja 
2. Pun. tuženika  
   



Broj zapisa: 9-3088a-47309
Kontrolni broj: 00bd6-ead33-6c4be

Ovaj dokument je u digitalnom obliku elektronički potpisan.

Vjerodostojnost dokumenta možete provjeriti na sljedećoj web adresi:
https://e-komunikacija.pravosudje.hr/provjera-vjerodostojnosti

unosom gore navedenog broja zapisa i kontrolnog broja dokumenta.
Provjeru možete napraviti i skeniranjem QR koda. Sustav će u oba slučaja
prikazati izvornik ovog dokumenta.

Ukoliko je ovaj dokument identičan prikazanom izvorniku u digitalnom obliku,
Općinski građanski sud u Zagrebu potvrđuje vjerodostojnost dokumenta.

https://e-komunikacija.pravosudje.hr/provjera-vjerodostojnosti
https://e-komunikacija.pravosudje.hr/provjera-vjerodostojnosti?brojZapisa=9-3088a-47309&kontrolniBroj=00bd6-ead33-6c4be

		2026-07-03T15:04:14+0200
	Not specified
	Document SIGN




